معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

۳۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

دل نوشته...


منبع : http://aminj313.rozblog.com
Source: امین جوانمرد
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۳۰
امین جوانمرد

قال الامام الرضا علیه السلام:اذا خطب الیک رجل رضیت دینه و خلقه فزوجه و لا یمنعک فقره و…

هنگامى که مردى از شما خواستگارى کرد که از دین و اخلاق او راضى بودید به ازدواج با او رضایت دهید. و مبادا فقر او ترا از این رضایت‏ باز دارد و…

﴿میزان الحکمة، ج ۴، ص ۲۸۰﴾


منبع : http://aminj313.rozblog.com
Source: امین جوانمرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۴۵
امین جوانمرد

 با سلام و عرض ادب خدمت همه ی عزیزان و بازدیدکنندگان گرانقدر،امیدوارم که حالتان خوب باشد و زندگی سرشار از مهر و محبت را سپری کنید.

در این روزهای زیبای بهاری بخصوص در سرزمین سبزی و زیبایی،گیلان سبز جای همه ی عزیزان خالی ست...

همانطور که مطلع هستید،دیروز چهارشنبه 26فروردین 94 ، کاروان تدبیر و امید وارد استان گیلان شد که با استقبال پرشور مردم گیلان همراه بود. در بسیاری از خبرگزاری ها  و شبکه های تلویزیونی این خبر منعکس شده است.

اینجانب هم به نوبه ی خود، ورود کاروان تدبیر و امید به استان گیلان را خوش آمد عرض می کنم و امیدوارم همه ی مسئولان کشوری بخصوص در راس استان گیلان با همکاری رئیس جمهور محترم، به حل مشکلات اقدام فرمایند و تبعضیات حاکم بر اقوام مختلف مردم گیلان را از بین برده و سرزمینی پاک برای خود و دیگران رقم زنند.

اما یک گلایه کوچکی دارم از برخی خبرگزاری ها و همچنین از صدا و سیمای مرکز گیلان موسوم به "شبکه باران" 

در بسیاری از خبرگزاری ها و همچنین در اخبار شبکه گیلان نوشته شده بود که:


"استقبال مردم گیل و دیلم از کاروان تدبیر و امید"

همانطور که فرهیختگان محترم می دانند، گیلان تنها در قوم گیل و دیلم خلاصه نمی شود.بلکه قوم بزرگ تالش نیز در این سرزمین زندگی می کند.اینکه بیایند و بگویند مردم گیل و دیلم به استقبال ریاست جمهوری رفتند، این به نظر بنده یک توهین بسیار بزرگی ست به مردم تالش.

بسیاری از افرادی که از ریاست محترم جمهور استقبال کردند، تالشانی بودند که از رضوانشهر،تالش،لیسار،ماسال،فومن و...به آنجا رفته بودند.توهینی بالاتر از این که بگوییم ریاست جمهوری به سرزمین گیل و دیلم سفر کردند؟

ظاهرا مجری شبکه باران هم گیلان را در قوم گیل و دیلم خلاصه می کند...

به امید روزی که این تبعضیات از استان گیلان برداشته شود و

قوم تالش استقلال خود را پیدا کنند و خود تالشان، سرزمین خود را اداره کنند.


اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر وجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

 



منبع : http://aminj313.rozblog.com
Source: امین جوانمرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۵۹
امین جوانمرد

 

  • 1.کوچاندن ترکزبانان از سوی حاکمان ایرانی همچون دوره شاه عباس یکم و نادرشاه که با هدف جلوگیری از شورش تالشان به مناطق اسکان این قوم صورت گرفت.
  • ۲. پس از جنگهای ایران و روس، روسها با هدف چیرگی بر سرزمین تالش شمالی به کوچاندن قومهای گوناگون از جمله ترکزبانان اقدام کردند.
  • ۳. از دوره صفویان به این سو، بیشینه فرمانداران نواحی گوناگون تالش از ترکزبانان بودند و در گسترش این زبان کوشش می‌کردند. افراد بانفوذ تالش نیز برای رونق کار خود مخالفتی با گسترش زبان ترکی نداشتند.
  • ۴. بی علاقگی تالشان به امور بازرگانی موجب شد، بازرگانان بزرگ، خرده پا و دوره گرد از مناطق ترکزبان به سوی سرزمین تالش سرازیر شوند و پس از آشنایی با شرایط اقلیمی، به صورت دائمی در منطقه نشیمن گرفته و حتی به برپایی مغازه اقدام کنند. در اواخر سده نوزدهم همه اهالی ویلکیج به زبان ترکی صحبت می‌کردند و به تالش ترک مشهور شده بودند.
  • ۵. پس از سقوط اصفهان در سال ۱۱۳۵ ق. تا به تخت نشستن آقامحمد خان در سال ۱۲۱۰ ق. یک دوره ۷۵ ساله هرج و مرج و آشفتگی همراه با کشت و غارت طی شد که جمعیت ایران را با کاهش روبرو ساخت. در طاعون ۱۲۴۶ ق. / ۱۸۳۰ ترسایی و سال ۱۲۵۰ ق. دو سوم جمعیت تالش هلاک شدند و این سرزمین برای رفع نیاز متوسل به نیروی کار همسایه شد. از سال ۱۲۵۶ ق. / ۱۸۴۰ میلادی سالانه ۲۷ هزار نفر نیروی کار از بیرون از گیلان آمدند که کمابیش همه آنها ترکزبان بودند. مهاجرت گروهی یا فردی به این منطقه به سبب تنگی گذران زندگی و نشیمن‌گزینی دائمی آنها بافت تالشی منطقه را به هم ریخت.
  • ۶. آسیب پذیری زبان تالشی که فاقد الفباست موجب شد که به راحتی زیر رخنه زبان ترکی آذری که در دبستانها و دبیرستانها، مطبوعات، رسانه‌ها و ادارات دولتی تالش شمالی رایج شد قرار گیرد. پشتیبانی شدید حاکمیت موجود در تالش شمالی از گسترش زبان ترکی و محو آثار تالشی در توقیف و عدم انتشار هرگونه اثری از این زبان در به سستی کشانیدن زبان تالشی به شدت مؤثر بوده است.
  • ۷. گسترش زبان ترکی با گرایشهای مذهبی همراه بوده است، در نتیجه ایستادگی در برابر این هجوم صورت نگرفته است.
  • ۸. ترکی زبان ارزشی حاکم بر منطقه تالش شد در نتیجه عموم آموزش دیدگان و دانش آموختگان به زبان ترکی صحبت می‌کردند.
  • ۹. پس از آغاز جنگهای ایران و روس، فتحعلیشاه قاجار برای کاهش نفوذ میرمصطفی خان برخی از خاندانهای ترکزبان رده پایین و مهاجر در سرزمین تالش را به خانی ارتقاء داد. این خانها از آنجا که در میان تالشان نفوذی نداشتند، برای تثبیت خود به مهاجرت ترکزبانان به این منطقه دامن زدند.

مطالعه بیشتر:

کتاب: تالشان (از دوره صفویه تا پایان جنگ دوم ایران و روس) نوشته حسین احمدی، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی، تهران ۱۳۸۰


منبع : http://aminj313.rozblog.com
Source: امین جوانمرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۲۷
امین جوانمرد

یونس استادسرایی مشهور به میرزا کوچک خان جنگلی (۱۲۵۷ - ۱۱ آذر ۱۳۰۰ هجری خورشیدی) مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل بود که در اعتراض به نقض تمامیت ارضی و استقلال ایران از سوی بیگانگان بعد از مشروطه قیام کرد.

میرزا یونس معروف به میرزا کوچک فرزند میرزا بزرگ در سال ۱۲۵۷ ه. ش. در محله قدیمی استادسرا شهر رشت در خانواده‌ای متوسط و مذهبی چشم به جهان گشود. وی سنین آغاز عمر را در مدرسه علمیه حاج حسن (صالح آباد) و مدرسه جامع شهر رشت به آموختن صرف و نحو و تحصیلات دینی گذرانید. پس از آن به قزوین رفته و در مدرسه‌ی صالحیه تحصیل دروس حوزوی را ادامه داد و چندی هم در مدرسه محمودیهٔ تهران به همین منظور اقامت گزید. پایه آموزش حوزوی می‌توانست وی را در سلک روحانیان درآورَد، اما حوادث و انقلابات کشور مسیر افکارش را تغییر داد و او را به راهی دیگر کشاند. میرزا کوچک‌خان دارای دو خواهر به نام‌های کربلایی خانم و سارا خانم و دو برادر به نام‌های میرزا محمدعلی خان و میرزا رحیم خان بود، که هردو بعد از میرزا وفات یافتند. بنا به گفته اطرافیان، او مردی قوی بنیه، زاغ چشم و دارای سیمایی متبسم بود و از نظر اجتماعی مردی باادب، فروتن، خوش برخورد، مومن به اصول اخلاقی، صریح اللهجه، طرفدار عدل و آزادی و حامی مظلومان بود. میرزا کوچک‌خان اهل ورزش بود و از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری می‌کرد. میرزا در سنین آخر عمر همسری برگزید.

 

«عکس دسته جمعی سران جنگل در دوره اول»


جنبش جنگل:

جنبش جنگل یا نهضت جنگل یا قیام جنگل (۱۲۹۳ - ۱۳۰۰ هجری شمسی)، جنبشی سیاسی همراه با مبارزهٔ مسلحانه در ایران بود که در پی انقلاب مشروطه، به رهبری میرزا کوچک‌خان جنگلی در پاسخ به زوال سیاسی به وجود آمده از ظهور جنگ جهانی اول و اشغال ایران به دست نیروهای روس، انگلیسی و عثمانی شکل گرفت و به مبارزهٔ مسلحانه بر ضد ارتش خارجی داخل خاک ایران و بریگاد قزاق، که زیر دست افسران روسی تعلیم و تربیت شده بودند، پرداخت. آنچه روشن است تعداد زیادی از انقلابی‌های جنگل در درگیری‌های مسلحانه با لشگرهای انگلیس، روسیه و ارتش سلطنتی قاجار کشته شدند.

 


منبع : http://aminj313.rozblog.com
Source: امین جوانمرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۰۳
امین جوانمرد

 

تاج‌الدین ابراهیم کردی سنجانی معروف به شیخ زاهد گیلانی (۶۱۵-۷۰۰ / ۱۲۱۸ - ۱۳۰۱) از صوفیان بزرگ ایران بود.

تبار او به شهر سنجان در خراسان می‌رسید. طریقت او از طریق سلسله مراتب رهبران صوفیگری که شامل افرادی چون ابونجیب سهروردی و حسن بصری بود به امام علی و محمد پیامبر می‌رسید. شیخ صفی‌الدین اردبیلی (۷۳۵ - ۶۵۰ / ۱۳۳۴ - ۱۲۵۲) نیای بنیادگذاران دودمان صفوی مدت ۲۵ سال در نزد شیخ زاهد گیلانی گذرانید و دختر او را به زنی گرفت. شیخ زاهد، شیخ صفی را به خلافت و جانشینی خود در طریقت برگزید. پس از مرگ شیخ زاهد، و به روایتی در همان دوران زندگی وی، صفی‌الدین به اردبیل باز می‌گردد و طریقتی به نام صفویه در همان جا بنیاد می‌گذارد.

تبار حزین لاهیجی، از سرایندگان اواخر صفوی نیز با فاصله ۱۶ نسل به شیخ زاهد گیلانی می‌رسید.

میرزا احمد حکیم تنکابنی پزشک فتح‌علی شاه قاجار نیز نسب به شیخ زاهد گیلانی می رسانده است. شمایل او، به قولی، در یکی از تالارهای کاخ گلستان آویزان است[۱].

پدر فضل الله زاهدی نیز معتقد بود نسبشان به شیخ زاهد می رسد.

آرامگاه شیخ زاهد گیلانی (مربوط به سده هشتم هجری) واقع در جاده لاهیجان به لنگرود و در ۳ کیلومتری لاهیجان در روستایی به نام شیخانبر واقع شده‌است.

از نویسندگان نامدار ایران، سعید نفیسی، کتابی در باره وی نوشته به نام «شیخ زاهد گیلانی».

 

ویکی پدیا


منبع : http://aminj313.rozblog.com
Source: امین جوانمرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۵۷
امین جوانمرد

تقدیم به همه ی عاشقان امام رضا(ع)


منبع : http://aminj313.rozblog.com
Source: امین جوانمرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۵۲
امین جوانمرد


منبع : http://aminj313.rozblog.com
Source: امین جوانمرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۵۰
امین جوانمرد

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه