معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

امین جوانمرد

                     

                                                 سرمنزل فراغت نتوان ز دست دادن

                                          ای ساروان فروکش کاین ره کران ندارد



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۳۵
امین جوانمرد

 بازی‌های آموزشی
بازی‌های آموزشی با نرم افزارهای موضوع خاص در اینکه آن‌ها معمولاً شامل چند گونه از بازی‌های تعاملی که با داستان و قوانین و غیره همراه شده‌اند تفاوت دارند. بازی‌های آموزشی به عنوان مثال اگر بخواهیم نام ببریم شامل: سازندهٔ مهارت حل مسئله و یا استراتژی و شبیه سازی ها می‌باشد. بازی‌ها باید برنامهٔ درسی را گسترش دهند و به منظور کمک به فراگیران در نیل به استانداردهای مناسب برای برنامه درسی استفاد شوند. (کبریتچی،2010).

معیارهای مورد ملاحظه:
ارتباط: دانش‌آموزان عاشق بازی کردن‌اند. ما به عنوان معلم باید اطمینان حاصل نماییم که بازی‌ها در حقیقت به محتوای آموزش ما مربوط هستند یا نه. آیا بازی محتوایی که شما در حال تدریس در کلاستان هستید را حمایت و پشتیبانی می‌کند؟ آیا مهارت‌های لازم برای بازی برای دانش‌آموزان و نتیجه‌های آموزشی مطلوب شما، مفید و سودمند است؟
آیا آن مناسب گروه سنی دانش‌آموزان است؟
بازخورد: هنگامی که دانش‌آموزان با بازی تعامل دارند آیا آنان بازخوردهای سازنده‌ای به منظور پیشرفت کردن در مهارت‌هایی که مطابق آموزش‌های شماست دریافت می‌کنند؟ بررسی نمایید که آیا نوع بازخوردی که بازی فراهم می‌آورد آموزشی است؟ آیا آن برای دانش‌آموزان که در بازی پیش می‌روند بازخورد فراهم می‌آورد؟ بازی‌هایی که بازخورد نحوهٔ مدیریت و تعامل و استفاده از موضوع‌های آموزشی داخل بازی را به طور هر چه مؤثرتر به فراگیر می‌دهند در مقایسه با آن‌هایی که به فراگیر دستورالعمل لازم برای نحوهٔ تعامل با محیط بازی را می‌دهند بیشتر منجر به نتایج آموزشی مطلوب‌تر می‌شوند. (شرادر و باستینز،2012، ص 209 – شارما و هانافین،2007).
درگیری: همانند سایر انواع نرم افزارها این بازی و اینکه دانش‌آموزان چگونه از آن استفاده خواهند کرد را در نظر بگیرید. آیا بازی درگیر کننده و مشغول کنندهٔ دانش‌آموزان هست و اینکه آیا آن موجبات جلب توجه دانش‌آموزان را فراهم می‌آورد؟
قابلیت استفاده: همانند سایر نرم افزارها در نظر بگیرید که آیا بازی برای استفاده و کنترل آسان است یا اینکه دانش‌آموزان باید رفتارهای خاصی را برای استفاده از امکانات درونی بازی یاد بگیرند؟ اگر بازی نیازمند آموزش است آیا بهره آموزشی بازی به زمان مورد نیاز برای آماده کردن آموزش‌های لازم غلبه و برتری دارد؟


منبع:

کتاب  تفکر دیجیتال و آموزش مبتنی بر فناوری های موبایلی

نوشته ی دکتر رابینسون و دکتر رینهارت

مترجمان: سیدمحمد خاتم نژاد- امین جوانمرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۰۱
امین جوانمرد

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه