معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

همکاران محترم با سلام و احترام
به اطلاع می رساند : دوره راهبری هوشمند سازی مدارس - مرحله مقدماتی با کد دوره 92002566 (40 ساعت ) در سامانه LTMS آماده ثبت نام می باشد .لذا مقتضی است جهت شرکت در دوره‌ی مذکور به نکات زیر توجه فرمائید : ثبت نام از 24 آبان تا 30 آبان می باشد . فراگیران می بایست برای گذارندن دوره در هر بخش مطالب را مطالعه کرده و در آزمون های پودمانی شرکت نمایند. برنامه زمانی آزمون ها در سامانه متعاقبا درج خواهد شد. آزمون ها به صورت پودمانی اجرا خواهد شد و کسب هر نمره پودمان مستقل از بقیه آزمونها است. شرکت در دوره برای تمامی همکاران دولتی و غیر دولتی شاغل در واحد های آموزشی و اداری الزامی می باشد . نمره قبولی 12 از 20 می باشد . معاونت برنامه ریزی آموزش منابع انسانی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۸:۱۸
امین جوانمرد

همکاران محترم 

با سلام و احترام 

به اطلاع همکاران گرامی می رسانیم که: آزمون راهیان نور به صورت تک مرحله ای و با انتخاب همکاران در یکی از  روز های  یکشنبه مورخ 5 / 9 / 96  از ساعت 10 الی 12 و یا روز سه شنبه  مورخ 7 / 9 / 1396  از ساعت 14 الی 16 و یا روز پنج شنبه مورخ 9 / 9 / 1396 از ساعت 10 الی 12برگزار می شود. ضمنا محتوای این آزمون شامل 3 فیلم آموزشی: "قوانین و مقررات برگزاری اردوهای راهیان نور"،" نکات ایمنی و بهداشتی در برگزاری اردوهای راهیان نور" و" توصیه های پلیس در برگزاری اردوهای راهیان نور" میباشد.
نکته مهم : حتما برای ورود به آزمون از سایت ltms.medu.ir وارد شوید و کسب حداقل نمره 12 از 20 می باشد.

معاونت برنامه ریزی آموزش منابع انسانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۸:۱۸
امین جوانمرد

اطلاعیه دوره آموزش ضمن خدمت سنجش و ارزشیابی آغازین
به استحضار آن دسته از فراگیرانی که در دوره ضمن خدمت «سنجش و ارزشیابی آغازین» با کد 99506135 شرکت داشته‌اند، می رساند نمرات فراگیرانی که حدنصاب قبولی (12) را کسب کرده‌اند، با توجه به شرایط تطابق رشته شغلی

در سیستم LTMS وزارت آموزش و پرورش ثبت گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۶ ، ۲۰:۵۰
امین جوانمرد

سوال:

من معلم مدرسه با کد پرسنلی******در شهریور 96 در دوره سنجش آغازین شرکت کرده و آزمون هم داده ام ، ولی هنوز ساعت ضمن خدمت در ltmsدرج نشده است ، علت چیست؟
پاسخ:
با سلام خدمت شما همکار گرانقدر؛ دوره ی سنجش آغازین هنوز برای کسی ثبت نشده که البته به زودی در سامانه ی ضمن خدمت همکاران ثبت خواهد شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۶:۱۳
امین جوانمرد


☘️ راهکار اول:
🍁 می توانید با گفتن لطیفه، چیستان ذهن کودک رو به چالشی شیرین دعوت کنید.
خواندن کتاب های لطیفه مختص سن کودک نیز لذت بخش هست.

☘️ راهکار دوم:
🍁 خواندن ، نوشتن و داستان تعریف کردن هست.به کودکتان درست کردن کتاب داستان را پیشنهاد بدهید.کودکان کم سن می توانند نقاشی کنند و داستان را برای شما بگویند و شما در کتاب داستان شان بنویسید. یا قصه ای از خود بسازند.کودک در حین ساخت قصه از کلمات متفاوتی بهره می برد و این خود راهکار موثری در شناخت زبان هست.

☘️ راهکار سوم:
 🍁 بازی با کلمات هست.بازی های زیادی در این زمینه هست که می توانید با جستجو در اینترنت بیابید و با لذت و هیجان با کودک تان شریک شوید در چشیدن طعم خوش گفتگویی هدفمند!

☘️ راهکار چهارم :
🍁 همراه با کودک یک مشاهده ساده علمی انجام داده و از کودک تان بخواهید مشاهده اش را وصف کرده و یادداشت نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۶ ، ۲۲:۰۴
امین جوانمرد

پایدارترین و راحت‌ترین یادگیری، از طریق مشارکت و فعالیت در فرآیند یادگیری اتفاق می‌افتد.

📌برای تقویت مشارکت در کلاس می‌توان از راهکارهای زیر بهره گرفت؛

⬅️ ایجاد فضای امن برای پذیرش خطای علمی دانش‌آموز؛ (اجتناب از تحقیر، سرزنش و مقایسه‌های متعدد و یکجانبه) احساس آرامش، میزان تراوش فکری را افزایش داده و از اضطراب مربوط به نتیجه کار، می‌کاهد.

⬅️ اعتماد به فراگیران؛ توجه به توانایی‌ها، صبوری و تقویت دانش و مهارت‌های آن‌ها که برخاسته از اعتماد معلم به فراگیران است، میزان مشارکت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

⬅️ توجه به دانش پایه و اولیه یا تجارب قبل؛ برای مشارکت در هر فعالیتی، نیاز به آگاهی وجود دارد و معلم هم باید، نسبت به سنجش و رفع نقص اقدام نماید.

⬅️ توجه به همه فراگیران؛ تبعیض و رفتار ناعادلانه و مغرضانه در کلاس، منجر به بی‌اعتنایی بعضی فراگیران به روند آموزشی و ارتباطی کلاس شده و میزان فعالیت‌ جمعی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

⬅️ به کارگیری روش‌های فعال تدریس؛ سخنرانی، نمایش و توضیح دادن‌ها، بدون موقعیت چالش‌انگیز و سوال، به رخوت و سستی منجر می‌شود. بهره‌گیری از روش‌های فعال و گروهی، طرح سوال و ایجاد زمینه فعالیت فراگیر، باید مدنظر معلم باشد.

⬅️ ایجاد زمینه هم‌فکری و فعالیت‌های خارج از کلاس؛ (پروژه، آزمایش، پژوهش و فعالیت‌های عملی-آزمایشی) باعث تقویت اطلاعات فردی، ارتباط جمعی و عاطفی در بیرون و کلاس شده و تسهیل‌گر مشارکت می‌باشد.

⬅️ تعیین نقش برای فراگیران؛ چه به شکل گروهی و چه به صورت فردی، چنان که خود را فقط دانش‌آموز ندانند و یک وظیفه و مسئولیت دیگر در کلاس و مدرسه برای خود قائل باشند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۶ ، ۱۴:۵۱
امین جوانمرد

1. یکی از دلایلی که بچه‌ها نمی‌توانند خوش خط بنویسند، استفاده از مدادهای کوتاه است.
هنگامی که اندازه مداد از اندازه مشت کودک کوتاه‌تر شُد، مداد کاملی در اختیارش قرار دهید.

۲. هنگامی که کودک مشغول نوشتن است، دقت کنید تا سر و بدنش را زیاد پایین نگه ندارد و به کتاب و دفتر نزدیک نکند.

۳.  به کودک یادآور شوید که مداد را  بالاتر از قسمت تراش خورده نگه دارد.

۴.  به او یاد دهید که هنگام نوشتن، هر چند دقیقه دستش را باز و بسته کند و استراحت دهد.

۵. بررسی کنید که آیا کودک هنگام نوشتن مداد را خیلی محکم در دست می‌گیرد یا شل و آزاد.
بهترین حالت این است که کودک هنگام نوشتن مداد را به آرامی در دست بگیرد، به طوری‌که رد و اثر مداد بر انگشت وسط باقی نماند و دستش درد نگیرد.
از طرفی آن‌قدر هم نباید شل در دست بگیرد که مداد بی‌اختیار حرکت کند و نوشته کودک کم‌رنگ و نامنظم شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۶ ، ۱۴:۵۱
امین جوانمرد

خبرگزاری فارس: نباید آموزش و پرورش را به بنگاه کاریابی تبدیل کرد/ دیگر شاهد به‌کارگیری راننده و آبدارچی به عنوان معلم نخواهیم بود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به برخی اظهارنظرهای اخیر پیرامون جذب و تأمین نیروی انسانی این وزارتخانه اطلاعیه‌ای، صادر کرد.

برخی از نمایندگان و دلسوزان، اخیراً در گفت‌وگو با رسانه‌ها، مطالبی را پیرامون استخدام در آموزش و پرورش عنوان کرده‌اند که لازم است نکاتی را برای تنویر افکار عمومی به استحضار برسانیم:

1- اخیراً اظهاراتی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه طبق قانون برنامه ششم، دانشگاه فرهنگیان باید در هر سال 30 هزار دانشجو بپذیرد و در حال حاضر فقط چهار هزار نفر در هر سال می‌پذیرد.

در پاسخ به این قبیل اظهارات باید گفت، اولاً سال تأسیس دانشگاه فرهنگیان همزمان با شروع برنامه پنجم توسعه و مربوط به دولت دهم است که تعداد دانشجوی پذیرفته شده در دوره مذکور به ترتیب در سال 91 عدد 22 هزار و 500 و درسال 92 عدد 17 هزار و 500 نفر و در مجموع 40 هزار دانشجو بوده است حال آنکه تعهد مسئولان وقت، بر اساس برنامه پیشنهادی 82 هزار نفر بوده است. اگر دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش 120 هزار نفر را داشته است، چرا در زمان تصدی خودشان، چنین تعدادی را پذیرش نکرده‌اند؟!

ثانیاً، اگر چه دانشگاه فرهنگیان در چهار سال اخیر به دلیل فقدان امکانات و سایر محدودیت‌ها، قادر به پذیرش ثابت سالانه 25 هزار نفر نبوده است، اما در کنار این تعداد، در سه دوره اقدام به پذیرش و تربیت حدود 25 هزار نفر دیگر نیز با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نموده است که این ظرفیت پذیرش شده از نظر اکثر ایشان مغفول مانده است.

2-  طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه با هدف تربیتِ معلمِ کیفی و «کیفیت بخشی» به نظام تعلیم و تربیت تأسیس شده و نباید کسوت معلمی به عنوان کلیدی ترین نقش در آموزش و پرورش را به هر فردی سپرد و آموزش و پرورش را به ماشین استخدام دولتی و بنگاه کاریابی تبدیل کرد.

3- اصلاحیه جذب نیروی پیش دبستانی در سال 94 در مجلس تصویب شده که در آن استخدام  نیروی حق‌التدریس منع شده است و جای تعجب دارد که برخی نمایندگان محترم مجلس در سال تصویب این قانون، خود در مجلس حضور داشته و قطعاً  از این قانون مطلعند.

4 - همچنین برخی عزیزان که نسبت به استفاده از ظرفیت جذب نیروی انسانی دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای سخن گفته‌اند، نباید فراموش کنند که این دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها به عنوان یک ظرفیت ویژه می‌توانست بازوی توانمندی برای تأمین و تربیت نیروی انسانی مناسب باشد ولی متاسفانه قبل از تأسیس دانشگاه فرهنگیان توسط برخی از نمایندگان محترمی که خودشان از مسئولان سابق وزارت آموزش و پرورش بوده‌اند، با کلیه امکانات، اموال منقول و غیرمنقول، نیروی انسانی، دارایی‌ها، تعهدات و مسئولیت‌ها از آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل و اهدا شد.

5- در پایان خاطرنشان می سازد، وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم در راستای اسناد فرادستی و مأموریت های کلان خود، منطقاً نمی‌تواند تحت تأثیر اظهار نظرهای سیاسی، دست به استخدام و تأمین نیروی انسانی موردنظر از راهی غیر از دانشگاه فرهنگیان نماید. قطعاً راه تأمین نیروی متخصص و متعهد در آموزش و پرورش، فرستادن نیروهای نامرتبط با شغل معلمی به کلاس درس نیست. اتفاقی که در سال 1389 در قالب  بزرگترین نابسامانی اداری استخدامی، 112 هزار و 649 نفر تحت عنوان طرح مهرآفرین بدون هیچ گونه بررسی صلاحیت و آموزش مهارت معلمی رخ داد و یقیناً دیگر شاهد به‌کارگیری نیروهای خدماتی، آبدارچی، راننده و انباردار به عنوان معلم نخواهیم بود.

وزارت آموزش و پرورش قطعاً برای فائق آمدن برکاستی‌های عدیده از جمله کمبود نیروی انسانی و مسأله کیفیت، به همراهی و پشتیبانی همه دلسوزان و دغدغه مندان نظام جمهوری اسلامی نیاز دارد و یقیناً این مسیر خطیر و آینده‌ساز که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، همگان را به سرمایه‌گذاری در آن تشویق و ترغیب نموده‌اند، بدون همدلی و مسئولیت شناسی همه علاقه‌مندان و دلسوزان پیشرفت ایران اسلامی محقق نخواهد شد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۲:۵۵
امین جوانمرد

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه