معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است



ما همواره در پرداختن به کلاسهای چند پایه به بیان مشکلات این کلاس ها می پردازیم و به قولی همیشه نیمه خالی لیوان را میبینیم، خوب است گاهی هم نیمه پر لیوان را ببینیم و از این منظر به موضوع نگاه کنیم که این گونه کلاسها را می توان به عنوان فرصتی نگاه کرد.

در اینجا سعی داریم تعدادی از محاسن کلاسهای چندپایه را ذکر کنیم که شاید خود گاهی از آن غافل میشویم:

1-  در یک کلاس چند پایه دانش آموزان بین 6 تا14 سال وجود دارند. این دانش آموزان دوره های مختلف رشد جسمی و فکری را با نیازهای متفاوت می گذرانند. که تعامل بین آنها در یادگیری اثرات زیادی دارد.

2-  معلم می تواند از برخی وسایل آماده شده برای همه­ی پایه­ها استفاده نماید و به این طریق هم در وقت و هزینه صرفه جویی شده و هم بر کارآیی تدریس افزوده می گردد.

3-  در این کلاس ها می توان دانش آموزانی را که در بعضی از دروس عقب ماندگی دارند در پایه پایین­تر قرارداد تا جبران کمبود بنمایند. به دانش آموزانی هم که پیشرفته هستند اجازه­ی استفاده از درس سطح بالاتر را داد.

4-  دانش آموزان پایه های بالاتر در جریان تکرار دروس سال های قبل خود قرار گرفته، این دروس برای ایشان تکرار می شود و یادگیری آنها عمیق تر می گردد و بالعکس، دانش آموزان پایه های پایین تر تا حدودی با درس­های سال های بالاتر آشنا می شوند و این خود پیش زمینه ای برای یادگیری وسیع­تر آنها خواهدبود.

5-  استفاده از دانش آموزان پایه­های بالاتر به عنوان معلم یار (خلیفه) باعث تقویت حسن همکاری و نوع دوستی بین آنها و سایر دانش آموزان می گردد.

6-  آموزش پایه های پایین تر توسط پایه های بالاتر و همکاری افراد قوی­تر در یادگیری افراد ضعیف­تر که دو اصطلاح روانشناسی سازنده گرا (یادگیری در حوزه­ی مجاور رشد ZPD)  و (یادگیری به وسیله­ی همسان خبره) را مورد تایید قرار میدهد.

منبع: http://better3503.blogfa.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۹:۵۱
امین جوانمرد


منبع: کتاب راهنمای تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۵ ، ۱۵:۲۵
امین جوانمرد

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه