معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

بعد از روزها تلاش و زحمت و شکنجه‌های روحی و بخشنامه‌های لحظه‌ای و .... بالاخره دوران تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان را به پایان رساندم. در این چهار سال تجارب زیادی را کسب کردم که هم از نظر علمی و هم از نظر توسعه کنش‌های رفتاری حائز اهمیت است که بخش علمی آن را در کارنمای معلمی خود شرح داده‌ام اما از تشریح کنش‌های رفتاری و عبرت‌های روزگار معذورم! دلیلش هم بماند...
در این چهار سال شنیدیم آنچه را که نباید می‌شنیدیم و گفتیم آنچه را که نباید می‌گفتیم. چه زیبا بود رفتارمسئولان عزیزم که همواره با لبخندهای دل‌نشین خود، قوت قلبی جانانه می‌بخشیدند بر روح نسبتاً آرام ما. اما چه زیباتر می‌شد اگر همین رفتارها در روزهای پایانی و پس از دانش‌آموختگی نیز ادامه می‌یافت.
وقتی برای تسویه به دانشگاه رفتم، انگار وارد یک محیط جدیدی شده بودم. همان آدم‌هایی که ساعت‌هایی را پشت کامپیوترهای آنان سپری می‌کردم و مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را حل می‌کردم، همان‌ها غافل از یک نیم‌نگاه!
طبق عادت هر شبم وقتی اینستاگرام خود را چک می‌کردم، تصاویری از دانشجومعلمان دیدم که نوشته بودند: «جشن فارغ التحصیلی خیلی زیبایی بود. جاتون خالی». حس غریبی کردم و اندکی هم تأمل؛ چگونه می‌شود وقتی چهارسال در یک محیط و با یک سری از آدم‌ها در تعامل باشی و جشن فارغ التحصیلی بگیرند و به کسی خبر ندهند... سایت دانشگاه را چک کردم و تصاویر جشن فارغ التحصیلی را در سایت دیدم. جشنی گرفته‌اند که ما خبر نداریم اما تصاویر جشن را در سایت می‌بینیم! خیلی روزگارمان عجیب و غریب است.
آقای نورمند! اگر از من و امثال من سیر شده بودی، حداقل در سایت اطلاع می‌دادی که جشن فارغ التحصیلی می‌گیریم. مطمئن باش شما را به زحمت نمی‌انداختیم و مزاحم نمی‌شدیم. اما یک اطلاع رسانی ساده، می‌توانست قوت قلبی برای ما باشد و بر خود ببالیم که با انسان‌هایی بودیم که بعد از اتمام دوران دانشجویی هنوزم برای آن‌ها مهم هستیم.
تصور کن؛ منتظر جشن فارغ التحصیلی باشی اما خیلی تصادفی در سایت دانشگاه تصاویری ببینی که زیرش نوشته باشه: «جشن فارغ التحصیلی اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اردبیل»!
برای مسئولان این دانشگاه آرزوی موفقیت دارم اما...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۶:۵۲
امین جوانمرد

کتاب راهبردهای تدریس موفق / تألیف ساراحیدری، مریم احمدی دیسفانی، امین جوانمرد




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۳:۵۹
امین جوانمرد


موردی که ذهن مرا درگیر کرده بود، بحث مربوط به ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس مطالعات اجتماعی بود. بر خلاف آنچه که تصور می‌کردم، اکثر نمونه سؤالات موجود در اینترنت مربوط به بخش «دانش» محتوای کتاب درسی است و به سطوح دیگر یادگیری توجه نشده است.
همکاران گرانقدر و بزرگوار توجه داشته باشند که متن کتاب‌های درسی مطالعات اجتماعی تنها مقدمه‌ای برای انجام فعالیت دانش‌آموزان است و هدف آن، طرح سؤال و جواب‌های کلیشه‌ای نیست.
به‌عنوان مثال، وقتی رفتار و عمل دانش‌آموز خود را در برخورد با دوستش مشاهده کنم، می‌توانم از رفتارش، ارزشیابی از محتوای درس اول مطالعات اجتماعی ششم با عنوان «دوستی» را به‌عمل آورم. فراموش نکنیم که هدف از کسب علم و دانایی، آماده کردن دانش‌آموزان برای زندگی و کاربرد عملی از محتوای درسی است. از این رو نباید کلاس درس مطالعات اجتماعی جایی برای تنش‌های روحی امتحان و سؤالات و... باشد. زیرا این موارد خلاف برنامه درس ملی می‌باشند.

برقرار باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۵ ، ۱۷:۵۲
امین جوانمرد

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه