معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

۱۶۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

همان‌طور که می‌دانید در نرم‌افزار Adobe Photoshop به وسیله‌ی انتخاب Image Size از منوی Image می‌توانید به آسانی اندازه‌ی یک تصویر را تغییر دهید. اما فرض کنید قصد دارید چندین تصویر را تغییر اندازه دهید. طبیعتاً باز نمودن تک‌تک آن‌ها توسط فتوشاپ و سپس تغییر اندازه‌ی هر کدام به شکل جداگانه بسیار وقت‌گیر خواهد بود. در این ترفند نحوه‌ی تغییر اندازه‌ی دسته‌جمعی تصاویر در نرم‌افزار Adobe Photoshop را برای شما بازگو خواهیم کرد.

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار Adobe Photoshop را اجرا نمایید.
سپس از منوی File و زیرشاخه‌ی Scripts بر روی Image Processor کلیک کنید.

تغییر اندازه‌ی دسته‌جمعی تصاویر, ترفندهای فتوشاپ

در پنجره‌ی باز شده با چند مرحله روبرو هستید:
ابتدا در قسمت Select the image to process بر روی Select Folder کلیک نمایید.

تغییر اندازه‌ی دسته‌جمعی تصاویر, ترفندهای فتوشاپ

اکنون پوشه‌ای که تصاویر مورد نظر در آن موجود است را انتخاب نمایید (در صورتی که تصاویر در یک پوشه نیست ابتدا همه‌ی تصاویر مورد نظر را در یک پوشه ذخیره کنید و سپس آن پوشه را در این قسمت انتخاب کنید).

در قسمت Select location to save processed images بایستی محل ذخیره تصاویر تغییر اندازه داده شده را انتخاب نمایید. با انتخاب Save in Same Location تصاویر در همان محل اولیه ذخیره خواهند شد. با انتخاب Select Folder نیز می‌توانید پوشه‌‌‌ی دیگری را برای ذخیره‌ تصاویر انتخاب کنید.

تغییر اندازه‌ی دسته‌جمعی تصاویر, ترفندهای فتوشاپ

در مرحله‌ی بعد، می‌توانید تصاویر تولید شده را در هر یک از فرمت‌های PSD ،JPEG و همچنین TIFF ذخیره نمایید.
با انتخاب Resize to Fit فیلدهای W و H که فیلدهای عرض و طول تصویر هستند فعال می‌شوند. شما بایستی در این فیلدها عرض و طول مورد نظر خود را بر حسب پیکسل وارد نمایید.

در نهایت با کلیک بر روی Run عملیات تغییر اندازه‌ی تصاویر آغاز خواهد شد و تصاویر جدید در محل انتخابی شما ذخیره خواهند شد.

منبع:tarfandestan.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۰:۰۰
امین جوانمرد

جری نیکسون یکی از مدیران این شرکت به تازگی اظهار داشته که مایکروسافت قصد ندارد در آینده نزدیک نسخه تازه‌ای از ویندوز را عرضه کند و این بدان معناست که ویندوز ۱۰ احتمالا پایانی بر عرضه این سیستم‌عامل خواهد بود.وی تصریح کرده که مایکروسافت فعلا در تلاش برای آماده‌سازی ویندوز ۱۰ است و از آنجایی که این ویندوز آخرین نسخه از ویندوز است ما هنوز داریم بر رویش کار می‌کنیم.

درواقع مایکروسافت می خواهد سیستم عامل ویندوز را به یک خدمات تبدیل کند، بدین ترتیب که این سیستم عامل با به روز رسانی های کوچک و پی در پی بهبود خواهد یافت و دیگر خبری از نسخه کاملاً جدید در بازه زمانی طولانی مدت نخواهد بود. مایکروسافت موفق شده در نهایت این سیستم عامل را به صورت modular طراحی کند، بدین ترتیب بخش های مختلف این سیستم عامل توانایی به روز رسانی کامل و جداگانه را خواهند داشت و به روز رسانی یک بخش تأثیری بر روی سایر بخش ها نخواهد داشت.

به نظر می رسد که مایکروسافت تغییراتی انقلابی را در تمام بخش های سیستم عامل ویندوز خود ایجاد کرده و شرایط جدید انتشار بروزرسانی های این سیستم عامل همیشه بهترین تجربه از ویندوز مایکروسافت را به کاربران این پلتفرم ارائه خواهد کرد.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۱
امین جوانمرد

خب، حدس زدن سن افراد گاهی کاری است ساده و گاهی هم پیچیده. حالا تصور کنید که این کار خطیر را به الگوریتم‌های تشخیص چهره بسپاریم و از آنها بخواهیم که از روی عکس‌هایی با کیفیت‌های مختلف، زوایای مختلف تابش نور، آرایش‌های و پیرایش‌های کم و زیاد، سن افراد را حدس بزنند.

اما سایت how-old.net که توسط مایکروسافت ایجاد شده است، تا حد امکان سن افراد را درست تشخیص می‌دهد.

این سرویس از یک پایگاه داده غنی استفاده می کند که در آن چهره هایی که سن آن ها مشخص است، ذخیره شده اند. سایت How Old Do I Look بر پایه همین اطلاعات، سعی می کند تا سن و جنسیت شما را نیز حدس بزند.

گویا مهندسین مایکروسافت تنها در عرض یک روز این سایت را راه اندازی کرده اند و برای آزمایش آن، به چند نفر محدود ایمیل فرستاده اند. اما ناگهان در توییتر آدرس این سایت اعلام می شود و در عرض تنها چند ساعت ۳۵ هزار کاربر، عکس های خود را در آن آپلود می کنند.با ذکر اینکه مایکروسافت در مدت زمانی محدود این سایت را راه اندازی کرده است، باید اشاره کنیم که دقت How Old Do I Look چندان بالا نیست و معمولا سن ها را به اشتباه تخمین می زند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۸
امین جوانمرد
Download1Handler.ashx
 
Downlo44adHandler.ashx
 
Downlo5285adHandler.ashx 8888 4
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۷
امین جوانمرد
با سلام و عرض ادب؛
امروز بهترین سایت های مفید جهت دانلود منابع غیرفارسی به منظور استفاده دانشجویان و محققان در یک فایل پی دی اف آماده شده است .

جهت دانلود کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۸:۳۸
امین جوانمرد

 بیا تالش ببین صنع الهی/نگنجد شعر من در وصف حالش/نسیمش در بهاران روح بخش است/به دلداران رسد قدر وجلالش/به تابستان اگر گرما بیاید/به کوهستان بین قال و مقالش/خزانی گر کند قدرت نمایی/زند بوسه به پای راش بالش/زمستان گر چه دارد سوز وسرما/نویدی آرد اندر برگ و بالش/خداوندا تو تالش را نگه دار/نبیند هیچ کس هرکز زوالش.پاینده بوبو چمه قشنگه تالش.....

[gallery size="large" link="file" ids="1312,1311,1310,1314"]
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۶
امین جوانمرد
1394/04/27

خطبه‌های نماز عید فطر

۱ شوّال ۱۴۳۶
مصلی امام خمینی تهران
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
السّلام علیکم و رحمةالله. الحمدلله ربّ‌العالمین، الحمدلله الّذی خلق السّماوات و الارض و جعل الظّلمات و النّور ثمّ الّذین کفروا بربّهم یعدلون. نحمده و نسبّحه و نتوب الیه و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی ءاله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةالله فی الارضین.
تبریک عرض میکنم [این‌] عید سعید را به همه‌ی شما برادران و خواهران و به ملّت عزیز ایران و به مسلمانان سراسر جهان. و شما نمازگزاران و خودم را توصیه میکنم به رعایت تقوای الهی، پرهیزکاری، مراقبت از نفس و دوری از گناه.
ماه رمضان امسال به معنای واقعی کلمه، یک ماه مبارک بود؛ برکات الهی بر این ملّت فروبارید و نشانه‌های آن در روزه‌داریِ روزهای بلند و گرم، در محافل قرآنیِ گسترده‌ی در همه جای کشور، در مجالس عظیم دعا و توسّل -که هزاران جوان و پیر و مرد و زن، دست تضرّع و دعا بلند میکردند، با خدای خود مخلصانه و خاشعانه سخن میگفتند- در انفاقها، در افطاری‌های گسترده‌ای که خوشبختانه چند سالی است رواج پیدا کرده است در مساجد، در معابر، در خیابانها، و بالاخره در راه‌پیمایی عظیم روز قدس [دیده شد]؛ اینها نشانه‌های رحمت الهی است؛ مردم روزه‌داری که شب قبل را به‌مناسبت احیاء بیست‌وسوّم ماه مبارک رمضان و شب قدر تا صبح بیداری کشیده بودند، در روز گرم تابستان، با زبان روزه در این راه‌پیمایی عظیم شرکت کردند. اینها است راه درست شناخت ملّت ایران؛ این ملّت ایران است. این ملّت ایران است که ماه رمضان در محراب عبادتْ آن‌جور، و در صحنه‌ی مقابله و مبارزه‌ی با استکبارْ این‌جور، خود را عرضه میکند و نشان میدهد. ملّت ما را از زبان مغرضِ دیگران نباید شناخت؛ ملّت ما را از خودش، از شعارش، از حرکتش، از این جلوه‌های عظیم باید شناخت؛ این است ملّت ایران. آنچه دشمن با فضاسازی سعی میکند از ملّت ایران نشان بدهد و بعضی کج‌فهم‌ها هم متأسّفانه همان را تکرار میکنند، انحراف و غلط است. ملّت ایران همان ملّتی است که ابعاد و اجزاء گوناگون خود را در این ماه رمضان نشان داد. ان‌شاءالله امروز، همه‌تان کارنامه‌ی قبولی میگیرید؛ امروز ان‌شاءالله به‌مناسبت عید، ملّت ایران کارنامه‌ی قبولی این عبادات را از منبع لطف و رحمتِ پروردگار خواهد گرفت؛ ان‌شاءالله بعضی از شما علاوه‌ی بر کارنامه‌ی قبولی، جایزه هم میگیرید، درجه هم میگیرید، اعتلای معنوی و روحی هم پیدا میکنید. شعارهای ملّت ایران، نشان داد که جهت‌گیری‌ها چیست؛ در روز قدس، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، فضای کشور را تکان داد؛ مخصوص تهران و شهرهای بزرگ هم نبود؛ همه‌ی کشور در زیر چتر این حرکت عظیم قرار گرفت.
پروردگارا! از ملّت ایران، به رحمت و لطف خود قبول بفرما؛ پروردگارا! توفیقات خود، رحمت خود و الطاف بی‌پایان خود را بر این ملّت فرو ببار؛ پروردگارا! شهدای عزیز ما را، امام بزرگوار را، همه‌ی کسانی که ملّت را در این راه کمک کردند و یاری کردند، مشمول رحمت و مغفرت خود قرار بده.
بِسمِ‌اللهِ‌الرَّحمنِ‌الرَّحیمِ
وَالعَصرِ. اِنَّ الاِنسانَ لَفی خُسر. اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحتِ وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر.(۱)
|خطبه دوم|
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و صلّ علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین، امیرالمؤمنین، و سیّدة نساء العالمین و الحسن و الحسین سبطی الرّحمة و امامی الهدی و علیّ بن الحسین زین‌العابدین و محمّد بن علیٍّ و جعفر بن محمّدٍ و موسی بن جعفرٍ و علیّ بن موسی و محمّد بن علیٍّ و علیّ بن محمّدٍ و الحسن بن علیٍّ و الخلف الهادی المهدیّ، حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک.
سلام و تحیّت و تبریک به همه‌ی برادران و خواهران نمازگزار همراه با توصیه‌ی به تقوا، نخستین سخن ما در خطبه‌ی دوّم است.
حوادث منطقه‌ی ما در این ماه رمضان و قبل از آن، حوادث ناگواری بود و هست؛ متأسّفانه دستهای نامبارکی، ماه مبارک را برای بسیاری از مردم منطقه تلخ کرد. در یمن، در بحرین، در فلسطین، در سوریّه، بسیاری از مردم مسلمانِ مؤمن، به‌خاطر سیه‌کاری‌های دشمنان، روزهای سختی را گذراندند و روزه‌های دشواری گرفتند. همه‌ی این قضایا برای ملّت ما مهم است.
یک مسئله هم مسئله‌ی داخلی ما است که مسئله‌ی مذاکرات هسته‌ای است. چند نکته را در زمینه‌ی این مسئله لازم است عرض کنم. نکته‌ی اوّل تشکّر از دست‌اندرکاران این مذاکرات طولانی و نفس‌گیر است، رئیس جمهور محترم و بالخصوص هیئت مذاکره‌کننده که حقیقتاً زحمت کشیدند و تلاش کردند؛ چه این متنی که تهیّه شده است، در مجاری قانونی پیش‌بینی‌شده‌ی خود تصویب بشود و چه نشود، اجر آنها محفوظ است؛ این را به خود آن برادران هم از نزدیک عرض کردیم. البتّه برای تصویب این متن، یک مسیر قانونیِ پیش‌بینی‌شده‌ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد؛ ان‌شاءالله. انتظار ما این است که دست‌اندرکاران، با دقّت مصالح را -مصالح کشور را، مصالح ملّی را- در نظر بگیرند و آنچه را تحویل ملّت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته، در مقابل خدای متعال هم ارائه بدهند.
نکته‌ی بعدی این است که چه این متن تصویب بشود و چه نشود، به حول و قوّه‌ی الهی، اجازه‌ی هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از آن داده نخواهد شد؛ اجازه‌ی خدشه‌ی در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد شد؛ قابلیّتهای دفاعی و حریم امنیّت کشور، به فضل الهی حفظ خواهد شد، اگرچه میدانیم دشمنان بر روی این نقطه‌ی بخصوص، تکیه‌ی زیادی دارند. جمهوری اسلامی، در زمینه‌ی حفظ قابلیّتهای دفاعی و امنیّتی خود -آن‌هم در این فضای تهدیدی که دشمنان برایش به‌وجود می‌آورند- هرگز تسلیم زیاده‌خواهی دشمن نخواهد شد.
نکته‌ی بعدی این است که چه این متن تصویب بشود و چه نشود، ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید: از ملّت مظلوم فلسطین، از ملّت مظلوم یمن، از ملّت و دولت سوریه، از ملّت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین، از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین؛ [اینها] همواره مورد حمایت ما خواهند بود.
نکته‌ی بعدی این است که با این مذاکرات و با متنی که تهیّه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم؛ گاهی در موارد استثنائی مثل این مورد هسته‌ای، بر اساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردی بوده است که من در سخنرانی‌های عمومی قبلی به آنها اشاره کرده‌ام. سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. آمریکایی‌ها حزب‌الله را و مقاومت لبنان را -که فداکارترین نیروهای دفاع ملّی در یک کشورند- متّهم به تروریسم میکنند، از این بی‌انصافی بالاتر نمیشود. آن‌وقت در مقابل، دولت تروریست صهیونیستیِ کودک‌کُش را مورد حمایت خودشان قرار میدهند، با یک‌چنین سیاستی چگونه میشود معامله کرد، چگونه میشود مذاکره کرد، چگونه میشود به توافق رسید؟ حالا موارد دیگر هم هست که من تفصیلش را میگذارم برای جای دیگر.
نکته‌ی بعدی در مورد رجزخوانی‌های آمریکا در این چند روز است. در این چند روزی که از پایان این مذاکرات گذشته است، حضرات مسئولین آمریکایی -دولتمردانشان، دولتزنانشان- مشغول رجزخوانی‌اند، هر کدام با زبانی رجزی میخوانند. البتّه ما ایرادی به این کار آنها نداریم؛ مشکلات داخلیِ آنها، آنها را ناچار میکند که این رجزخوانی‌ها را بکنند که بله، ما ایران را سر میز مذاکره کشاندیم، ما ایران را تسلیم کردیم، ما مانع از سلاح هسته‌ای ایران شدیم، ما فلان امتیاز را گرفتیم و از این قبیل! خب، حقیقت قضیّه چیز دیگری است. میگویند ما جلوی سلاح هسته‌ای ایران را گرفتیم؛ سلاح هسته‌ای ایران، ربطی به گفتگوی با آمریکا و غیر آمریکا ندارد؛ خود آنها هم میدانند؛ گاهی هم اهمّیّت فتوای حرمت سلاح اتمی را بر زبان آورده‌اند؛ ما بر اساس حکم قرآن و شریعت اسلامی، تولید سلاح هسته‌ای و نگهداری آن و به‌کار بردن آن را حرام میدانیم و به آن اقدام نمیکنیم؛ این هیچ ربطی به آنها ندارد، به این مذاکرات هم ربطی ندارد. آنها خودشان میدانند که این واقعیّت است -میدانند که آنچه مانع جمهوری اسلامی در زمینه‌ی تولید سلاح هسته‌ای است، تهدید و توپ‌وتشر آنها نیست؛ یک مانع شرعی است؛ اهمّیّت این فتوا را میدانند- درعین‌حال باز میگویند که ما بودیم [که نگذاشتیم‌]؛ به ملّت خودشان راست نمیگویند، حقیقت را نمیگویند. آنها درباره‌ی مسائل گوناگون دیگر، میگویند ما درباره‌ی صنعت هسته‌ای این‌جور کردیم، این‌جور گفتیم، ایران را تسلیم کردیم؛ تسلیم ایران را مگر به خواب ببینند. پنج رئیس جمهور دیگر [آمریکا] از اوّل انقلاب تا امروز، در این آرزو که جمهوری اسلامی را تسلیم کنند یا مُردند یا در تاریخ گم شدند، شما هم مثل آنها؛ شما هم این آرزو را هرگز به دست نخواهید آورد که ایران اسلامی را تسلیم کنید.
یک نکته‌ای در خلال حرفهای رئیس جمهور آمریکا در این چند روز وجود داشت و آن اعتراف به اشتباهات گذشته‌ی آمریکا بود؛ البتّه مشتی از خروار را ایشان گفت. اعتراف کرد که در بیست‌وهشتم مرداد، آمریکایی‌ها در ایران خطا کردند؛ اعتراف کرد که در کمک به صدّام حسین، آمریکایی‌ها خطا کردند؛ دو سه مورد را گفت، [امّا] ده‌ها مورد را نگفت؛ ۲۵ سال حکومت ظالمانه و جائرانه‌ی پهلوی دوّم را نگفت؛ شکنجه‌ها، غارتها، کشتارها، جنایتها، فاجعه‌آفرینی‌ها، از بین بردن عزّت ملّت ایران، لگدکوب کردن منافع داخلی و خارجی ملّت ایران را که به‌وسیله‌ی آمریکا انجام گرفت نگفت، تسلّط صهیونیست‌ها را نگفت، نابود کردن مسافرین هواپیمای مسافربری را به‌وسیله‌ی شلیک موشک از دریا نگفت، و بسیاری چیزهای دیگر؛ [امّا] چند اشتباه را تکرار کرد. من جمله‌ای را میخواهم ناصحانه به این حضرات بگویم: امروز شما بعد از گذشت سالهای طولانی از بیست‌وهشتم مرداد یا از جنگ هشت‌ساله و دفاع جمهوری اسلامی، اعتراف میکنید که اشتباه کردید؛ من میخواهم بگویم الان هم دارید اشتباه میکنید، الان هم در جاهای مختلف این منطقه و بخصوص نسبت به جمهوری اسلامی و ملّت ایران مشغول اشتباه هستید؛ چند سال دیگر یک کس دیگری می‌آید و همین اشتباه شما را به رخ خواهد کشید، همچنان‌که شما امروز اشتباه گذشتگانتان را به رخ میکشید؛ شما هم دارید اشتباه میکنید، بیدار شوید، از اشتباه خارج شوید، حقیقت را بفهمید. در منطقه اشتباهات بزرگی را دارند مرتکب میشوند.
آنچه من به ملّت ایران میخواهم عرض بکنم [این است] : جمهوری اسلامی به توفیق الهی و به حول و قوّه‌ی الهی، مقتدر و قوی است، روزبه‌روز هم قوی‌تر شده است. ده سال، دوازده سال است که شش دولت بزرگ جهانى -که از لحاظ ثروت اقتصادى و غیره، جزو کشورهاى مقتدر دنیا محسوب میشوند- اینها نشسته‌اند در مقابل ایران، با هدف اینکه ایران را از پیگیرى صنعت هسته‌اى خودش باز بدارند؛ این را صریحاً گفته‌اند. هدف واقعى آنها این است که پیچ‌ومهره‌هاى صنعت هسته‌اى بکلّى باز بشود؛ این را سالها پیش هم به مسئولین ما صریحاً بیان کردند، الان هم در همین آرزو هستند. ده سال، دوازده سال کشمکش با جمهورى اسلامى، نتیجه‌[اش] این شد که این شش قدرت، امروز ناچار شدند که گردش چند هزار سانتریفیوژ را در کشور تحمّل کنند؛ ناچار شدند ادامه‌ى این صنعت را در کشور تحمّل کنند؛ ناچار شدند ادامه‌ى تحقیقات و توسعه‌ى این صنعت را تحمّل کنند. تحقیق و توسعه‌ى صنعت هسته‌اى ادامه خواهد یافت؛ گردش صنعت هسته‌اى ادامه خواهد یافت؛ این چیزى است که آنها سالها تلاش کردند، [ولى] امروز روى کاغذ آوردند و امضا دارند میکنند که حرفى ندارند. این معنایش چیست جز اقتدار ملّت ایران؟ این بر اثر ایستادگى ملّت، مقاومت ملّت، و بر اثر شهامت و ابتکار دانشمندان عزیز ما است. رحمت خدا بر شهریارى‌ها و رضائىنژادها و احمدى روشن‌ها و علیمحمّدى‌ها؛ رحمت خدا بر شهداى هسته‌اى، رحمت خدا بر خانواده‌هاى اینها، رحمت خدا بر ملّتى که پاى حرف حقّ خود و احقاق حقّ خود مى‌ایستد.
یک مطلب دیگر هم که نکته‌ى آخر است عرض بکنم. این آقا گفته است که میتواند ارتش ایران را نابود کند. قدیمى‌هاى ما این‌جور حرفها را «لاف در غریبى» میگفتند.(۲) من نمیخواهم در این زمینه چیزى بگویم، آنها که این حرف را خواهند شنید، اگر میخواهند درست بفهمند، اگر میخواهند از تجربه‌هاى خود درست استفاده بکنند بدانند، البتّه ما از هیچ جنگى استقبال نمیکنیم، ما به هیچ جنگى مبادرت نمیکنیم و پیش‌دستى نمیکنیم، امّا اگر جنگى اینجا اتّفاق بیفتد، آن کسى که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد آمریکاى متجاوز و جنایتکار است.
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
اِذا جآءَ نَصرُاللهِ وَ الفَتح. وَ رَاَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فى دینِ اللهِ اَفواجًا. فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّکَ وَ استَغفِرهُ اِنَّهُ کانَ تَوّابًا. (۳)
و السّلام علیکم و رحمةالله و برکاته‌
۱) سوره‌ى عصر، آیه‌ى ۱ تا ۳؛ «سوگند به عصرِ [غلبه‌ى حق بر باطل]. که واقعاً انسان دستخوش زیان است. مگر کسانى که گرویده و کارهاى شایسته کرده و همدیگر را به حق سفارش و به شکیبایى توصیه کرده‌اند.»
۲) خنده‌ى نمازگزاران‌
۳) سوره‌ى نصر، آیه‌ى ۱ الى ۳؛ «چون یارى خدا و پیروزى فرا رسد، و ببینى که مردم دسته دسته در دین خدا درآیند، پس به ستایش پروردگارت نیایشگر باش و از او آمرزش خواه، که وى همواره توبه‌پذیر است.»
[gallery size="large" link="file" ids="1300,1301,1302,1303,1304,1305,1306"]
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۰:۴۷
امین جوانمرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان کشور، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، وحدت و یکپارچگی را نسخه‌ی شفابخش دنیای اسلام خواندند و با تأکید بر اینکه جنگ‌های مذهبی و طائفه‌ای کنونی در منطقه با هدف منصرف‌کردن ذهن ملت‌های مسلمان از رژیم صهیونیستی، طراحی و تحمیل شده است گفتند: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملاً در نقطه‌ی مقابل سیاست‌های استکبار و در رأس آن آمریکا قرار دارد و ایران به‌هیچ‌وجه به آمریکا اعتماد ندارد زیرا سیاستمداران آمریکایی در کمال بی‌صداقتی و بی‌انصافی هستند.
ایشان با تبریک عید سعید فطر، به شرایط تأسف‌بار دنیای اسلام و نبود وحدت و یکپارچگی اشاره کردند و افزودند: تفرقه و اختلافات کنونی در منطقه، غیرطبیعی و تحمیلی است و علما، روشنفکران، مسئولان دولت‌ها، سیاستمداران، و زبدگان و نخبگان دنیای اسلام باید متوجه دست خائنان امت اسلامی در این تفرقه‌ها و اختلاف‌ها باشند.
رهبر انقلاب اسلامی درخصوص چرائی غیرطبیعی بودن این اختلاف‌ها، به سابقه‌ی طولانی همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کشورهای منطقه اشاره و خاطرنشان کردند: اگر امت اسلامی یکپارچه بود و بر مشترکات خود تأکید می‌کرد، قطعاً در سپهر سیاست جهانی یک قدرت منحصربفرد بود اما قدرت‌های بزرگ برای حفظ منافع خود و حفظ رژیم صهیونیستی، این اختلاف‌ها را به امت اسلامی تحمیل کرده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تنفر موجود در میان مسلمانان نسبت به رژیم صهیونیستی با وجود گرایش برخی افراد در دولت‌های اسلامی به این رژیم نامشروع گفتند: قدرت‌های استکباری با همکاری افراد ناباب در برخی دولت‌های اسلامی، برای منصرف‌کردن ذهن ملت‌های اسلامی از رژیم صهیونیستی، جنگ‌های مذهبی را طراحی و سازمان‌های جنایتکاری همچون القاعده و داعش را راه‌اندازی کردند.
ایشان با یادآوری اعتراف برخی مقامات آمریکایی درخصوص نقش دولت آمریکا در راه‌اندازی و گسترش داعش، تشکیل ائتلاف ضد داعش را غیرقابل باور خواندند و تأکید کردند: سیاست قدرت‌های استکباری در منطقه آشکارا خائنانه است و همه باید متوجه این موضوع باشند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقطه‌ی مقابل سیاست استکبار است، به موضوع عراق اشاره کردند و گفتند: سیاست استکبار در عراق، سرنگونی دولت برآمده از رأی مردم، ایجاد درگیری میان شیعه و سنی و در نهایت تجزیه‌ی عراق است اما سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق، حمایت و تقویت دولت برآمده از انتخابات، ایستادگی در مقابل عوامل جنگ داخلی و اختلاف و حفظ تمامیت ارضی عراق است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص سوریه هم خاطرنشان کردند: سیاست استکبار در سوریه تحمیل اراده‌ای خارج از اراده‌ی ملت و سرنگونی دولتی است که قاطع و صریح در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است اما جمهوری اسلامی ایران، دولتی را که شعار و هدف و نیت آن ایستادگی در مقابل صهیونیست‌ها است، برای دنیای اسلام مغتنم می‌داند.
ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه همچون عراق، سوریه، یمن، لبنان و بحرین به‌دنبال منافع شخصی خود نیست بلکه معتقد است تصمیم‌گیر اصلی در این کشورها، ملت‌ها هستند و دیگران حق دخالت و تصمیم‌گیری ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی به تقابل سیاست استکبار و سیاست نظام اسلامی در قبال لبنان نیز اشاره کردند و افزودند: نظام استکبار و در رأس آن آمریکا، سال‌ها در قبال اشغال بخش عمده‌ای از خاک لبنان به‌وسیله‌ی رژیم غاصب صهیونیستی سکوت همراه با رضایت اختیار کرده بود اما به محض آنکه یک گروه مقاومتِ مؤمن و فداکار که از شریف‌ترین گروه‌های دفاع ملی در سطح جهان است، در مقابل اشغالگران صهیونیست ایستاد و آنها را از خاک لبنان بیرون کرد، این گروه را تروریست خواند و به دنبال نابودی آن نیز است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه علت حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان، شجاعت و فداکاری و ایستادگی واقعی آنان در مقابل متجاوزان است، گفتند: آمریکایی‌ها مقاومت لبنان را تروریست می‌خوانند و ایران را به دلیل حمایت از حزب‌الله لبنان، حامی تروریست می‌داند درحالی‌که ترویست واقعی خود آمریکایی‌ها هستند که داعش را ایجاد کرده‌اند و از صهیونیست‌های خبیث نیز حمایت می‌کنند و باید برای حمایت از تروریسم محاکمه شوند.
رهبر انقلاب اسلامی به موضوع یمن و تقابل سیاست‌های استکبار و سیاست نظام اسلامی ایران نیز اشاره کردند و افزودند: در یمن، آمریکا از رئیس جمهوری که برای ایجاد خلاء سیاسی در حساس‌ترین شرایط استعفا و از کشورش فرار و از یک کشور دیگر درخواست حمله به مردمش را کرد و از کشتار مردم بی‌گناه و کودکان یمن، حمایت می‌کند و با مستبدترین رژیم‌ها که به ملت خود اجازه‌ی شنیدن نام انتخابات را نمی‌دهند، دست دوستی می‌دهد و در عین حال جمهوری اسلامی ایران را که از صدر تا ذیل آن با انتخابات عجین است، نظام مستبد می‌خواند!
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: سیاستمداران آمریکایی در نهایت بی‌انصافی سخن می‌گویند و واقعیات واضح را با کمال وقاحت انکار می‌کنند.
ایشان خاطرنشان کردند: اینکه گفته می‌شود به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد به خاطر همین است زیرا آنها هیچ صداقتی ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در همین آزمایش دشوار مذاکرات هسته‌ای که رئیس

جمهور و دست‌اندرکاران دیگر زحمت کشیدند، بارها شاهد بی‌صداقتی آمریکایی‌ها بودیم که خوشبختانه مسئولان با آنها مقابله کردند و در مواردی برخوردهای انقلابی انجام دادند که حالا باید ببینیم سرانجام این موضوع چگونه خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه نسخه‌ی راه‌حل مشکلات دنیای اسلام و همچنین هر یک از کشورهای اسلامی به‌طور جداگانه، حفظ وحدت و یکپارچگی است، خاطرنشان کردند: ملت ایران نیز باید متحد باشد و قضایای هسته‌ای نباید زمینه‌ساز دودستگی در کشور شود زیرا موضوع هسته‌ای به‌وسیله‌ی مسئولان مربوطه‌ی خود در حال پیگیری است و مسئولان به‌دنبال منافع ملی هستند.
ایشان با اشاره به تلاش گسترده‌ی رسانه‌های بیگانه برای ایجاد اختلاف و دودستگی در کشور، تأکید کردند: تنها راه مقابله با این تلاش‌ها، تقوای عمومی و ملی و مصونیت‌سازی درونی با افزایش اقتدار داخلی از طریق تقویت ایمان، علم و صنعت و فرهنگ است.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهوری در سخنانی با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان، ماه رمضان را ماه آزمون ایمان و ماه ایستادگی، مقاومت و بردباری دانست و گفت: رمضان امسال ماه همدلی و هم‌صدایی و ماه بازگشت به فطرت پاک انسانی بود.
وی با بیان اینکه در رمضان امسال با دعای خیر مردم، مقاومت ۱۲ساله‌ی ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها به ثمر نشست، افزود: دولت بر مبنای نقشه‌ی راهی که مقاومت و اراده‌ی ملت ایران ترسیم کرده بود و با هدایت‌های داهیانه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت همه‌ی ارکان نظام و قوا و همچنین با مجاهدت و فداکاری فرزندان ملت در عرصه‌ی دیپلماسی توانست حقوق ملت بزرگ ایران را بر کرسی بنشاند.
آقای روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، قدرت نوین دیگری به نام توان دیپلماسی و قدرت مذاکره را به رخ جهانیان کشیده است، به حوادث منطقه اشاره و با بیان اینکه امسال رمضان سختی بر همسایگان و کشورهای منطقه از عراق و سوریه و یمن گرفته تا فلسطین و لبنان و افغانستان و پاکستان گذشت، خاطرنشان کرد: اراده‌ی جمهوری اسلامی حمایت از همه‌ی مظلومان و ایستادگی در برابر همه‌ی ستمگران است.

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=30347
[gallery size="large" link="file" ids="1290,1291,1292,1293,1294,1295,1296"]
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۰:۴۰
امین جوانمرد

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه