معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز و پژوهشگران عرصه ی علم و دانش؛

مقاله ی دکتر بیابانگرد با عنوان«مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا،ناشنوا و عادی شهر تهران» را مطالعه کرده و خلاصه ای از آن مقاله به همراه ذکر نتایج  و داده های آماری در قالب یک فایل pdf تقدیم حضورتان می شود. امید است مورد توجه دوستان و همکاران گرانقدر قرار گیرد.

اگر در دانلود مشکلی پیش آمد از قسمت نظرات همین پست اطلاع بدید

دانلود خلاصه مقاله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۴۴
امین جوانمرد

به نام خدا

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت دوستان بزرگوار و بازدیدکنندگان همیشگی وبلاگ کوچک مجازی ما...

در مکتب اسلام،تحقیق و پژوهش از ارکان اصلی تفکر و تعقل هست که موجب اندیشه ورزی انسان و نیل به سعادت مادی و معنوی می شود.خود پژوهش می تواند از جنبه های مختلف مورد تشریح واقع شود. در یک پژوهش،مسئله ی علمی مطرح هست.یک ناهمخوانی و ناهمگونی در ذهن پژوهشگر ایجاد شده است که با بهره گیری از آن ناهمخوانی،فرضیه ها تبیین و بر اساس آن ها،گاهی به نظریه نیز می توان رسید.

در یک جامعه ی دانایی محور،تمامی سیستم ها و سازمان ها به عنوان یک سازمان یادگیرنده فعالیت می کنند.در جامعه ی دانایی محور،آموزش و پرورش تنها به عنوان سازمان ایجاد تغییر در یادگیرندگان نیست،بلکه خود نیز آموزش می بیند و خود نیز به عنوان سازمانی یادگیرنده مطرح می گردد.

مسلماً در چنین جامعه ای،رشد و ترقی آموزش و پرورش،در گرو تربیت و پرورش معلمان پژوهنده است.معلمانی که کارگزاران فکور سیستم تعلیم و تربیت خواهند بود. معلمانی که تفکر واگرا را رشد داده و خلاقیت را به عنوان یک پدیده ی الهی که ترقی آن در گرو محیطی غنی است،تصور و تدبر می کنند.

برنامه ی معلم پژوهنده در نظام تعلیم و تربیت ایران،یک برنامه ای خوب و کارآمد در جهت نیل به جامعه ی دانایی محور است.

بر خود فرض می دانم،هفته ی پژوهش را محضر اساتید گرانقدر،دوستان و همکاران پژوهشگر خود تبریک و تهنیت عرض کرده و برایشان آرزوی موفقیت،سلامتی و تندرستی از خداوند منان درخواست کنم.

در پایان از برگزار کنندگان همایشی به مناسبت هفته ی پژوهش در دانشگاه فرهنگیان،پردیس علامه طباطبایی اردبیل تشکر می کنم و امیدوارم این مراسم و همایشات،زمینه ای باشد در جهت تشویق دانشجومعلمان به امر مطالعه و پژوهش؛

پژوهشگر برتر استانی - Copy

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۴
امین جوانمرد
دهمین شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله به همراه گزارشی از پیامدها و فرامتن نامه حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان کشورهای غربی منتشر شد.
همچنین در این شماره یادداشتی با محوریت جایگاه و فرصت‌های پیاده روی اربعین از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز به رشته‌ی تحریر آمده است.
انتشار بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر خانواده‌های شهدای مدافع حرم، خبری درباره‌ی برخورد یک شبکه‌ی اجتماعی با منتشرکنندگان نامه رهبری به جوانان غرب، معرفی کتاب روزنوشت‌های انتقال ضریح امام حسین علیه‌السلام از قم به کربلا، و نیز انتشار عکسی از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در لشکر ۳۱ عاشورا در سال ۶۷ از بخش‌های دیگر شماره‌ی دهم خط حزب‌الله است.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه تابلو اعلانات، نسخه‌ی A4 جهت مطالعه و A3 برای چاپ و تکثیر بر روی سایت KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند. همچنین برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۲:۲۰
امین جوانمرد
امروز جمعه نیست ولی دلشکسته ام...زیرا به انتظار ظهورت نشسته ام...
آقا!شکسته بغض قلم را غم زمین،بگذار تا بگویم از این قرن آهنین...
از التهاب نقشه ی جغرافیای شوم،از مرزهای له شده در سایه ی هجوم...:(
DSCF2252
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۹:۵۹
امین جوانمرد
در فرایند یاددهی-یادگیری و تعاملات بین مربی و متربی،برخی از اصطلاحات کاربرد دارند که تعریف دقیق آن ها می توانند ذهنیت و شناخت نسبی پیرامون هر واژه فراهم آورد.
از این رو در این نوشتار سعی شده است که برخی از اصطلاحات و تعریف دقیق آن ها به منظور استفاده همکاران گرانقدر،در وب سایت درج شود.
36 136 2
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۴ ، ۰۸:۵۲
امین جوانمرد
یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 10 به صورت پیش‌فرض وجود دارد Windows Update Delivery Optimization است. مایکروسافت با اضافه کردن این قابلیت، تلاش کرده است که عملیات Update دستگاه‌‌هایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند را تا جای ممکن راحت کند. با فعال بودن این قابلیت در ویندوز 10، رایانه‌ی شما آخرین به‌روزرسانی‌های ویندوز را از دیگر کامپیوترهای موجود در شبکه‌ی محلی و یا موجود در اینترنت دریافت می‌کند و همچنین به آن‌ها ارسال می‌کند. چنین اتفاقی موجب می‌شود ویندوز شما همواره آخرین آپدیت‌‌ها را دریافت کند، اما طبیعتاً چنین کارکردی نیازمند تبادل اطلاعات زیاد و مصرف پهنای باند اینترنت شماست. اگر پس از نصب ویندوز 10 احساس می‌کنید سرعت اینترنت شما کند شد است و یا ترافیک اینترنت‌تان بیش از حد مصرف می‌شود، می‌توانید Windows Update Delivery Optimization را غیرفعال کنید.
برای این کار ابتدا از منوی Start اقدام به باز کردن Settings کنید.
سپس روی Update and Security کلیک کنید.
اکنون  در زیرمجموعه‌ی Windows Update، در سمت راست بر روی Advanced options کلیک کنید.
در این پنجره بر روی Choose how update are delivered کلیک کنید.
حال اولین گزینه را به سمت چپ بکشید تا به جای On بر روی Off قرار گیرد.
خواهید دید که دو گزینه دیگر خاکستری خواهند شد.
توجه داشته باشید که در این قسمت می‌توانید Choose how update are delivered را همچنان فعال نگاه دارید و تنظیم زیرین آن را تغییر دهید. اگر گزینه‌ی دوم را فعال کنید، به‌روزرسانی‌ها با دستگاه‌های دیگر روی شبکه محلی به اشتراک گذاشته خواهند شد و تمامی پهنای باند شما استفاده نمی‌شود. در واقع این گزینه برای زمانی است که چندین دستگاه با ویندوز 10 روی همان شبکه می‌باشند و در نتیجه فقط یک‌بار به‌روزرسانی‌ها برای همه‌ی آن‌ها دانلود می‌شود.
اما به طور پیش‌فرض گزینه‌ی سوم فعال است. گزینه‌ی سوم نه‌تنها به‌روزرسانی‌ها را برای تمام دستگاه‌های شما روی شبکه محلی به اشتراک می‌گذارد بلکه آن را روی اینترنت نیز به اشتراک می‌گذارد. یعنی در واقع شما برای تسریع به‌روزرسانی دستگاه‌های افرادی دیگر نیز سهیم می‌شوید و مسلماً عکس آن هم نیز صادق است و آن‌ها نیز برای تسریع به‌روزرسانی‌های شما که با استفاده از پهنای باند آن‌ها صورت می‌گیرد سهیم می‌گردند. این اشتراک در پس‌زمینه و با استفاده از حدأقل پهنای باند انجام می‌شود. اما اگر پهنای ‌بند زیادی ندارید و یا حدأکثر استفاده برای‌تان محدود است و یا هزینه دارد بهتر است که گزینه‌ی اول را انتخاب نمایید.
http://npshop.net
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۲
امین جوانمرد

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه