معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

در گوگل حرفه ای جستجو کنید

پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ق.ظ
پرسش: چگونه از طریق جستجوگر گوگل حرفه ای جستجو کنیم و چند نمونه از ترفندهای گوگل را نیز به بنده آموزش دهید.
 

از سرویس های سریع و ساده استفاده کنید

می توانید بدون باز کردن هیچ سایت جانبی، خیلی از اطلاعات آب و هوا، فرمول های ریاضی و ... را از گوگل بپرسید. مثلا برای پیدا کردن پیش بینی آب و هوای مشهد: weather mashhad، طلوع آفتاب در مشهد: sunrise mashhad؛ یا برای به دست آوردن نتیجه یک محاسبه ریاضی، کافی است رابطه اش را در گوگل بنویسید و Enter را بزنید.
 

کلماتی را که نمی خواهید، از جستجو حذف کنید

اگر دنبال موضوعی درباره وب دیزاین هستید، ولی نتیجه هایی را که در مورد تبلیغات است نمی خواهید، کافی است از کاراکتر خط تیره «-» استفاده کنید: web design – advertising.
 

فقط محتویات یک سایت خاص را جستجو کنید

گاهی می خواهید در سایتی موضوعی را جستجو کنید تا سریع تر پیدایش کنید ولی آن سایت قابلیت جستجو ندارد به راحتی می توانید تمام محتویات آن سایت را طبق این نمونه در گوگل جستجو کنید. web design site yoursitedomain.com
 

از کلمات مشابه و هم خانواده استفاده کنید

اگر از معنای دقیق کلمه ای خبر ندارید، می توانید از کلمات مشابه آن یا هم معنی هایش استفاده کنید تا جستجوی دقیق تری داشته باشید. برای این کار فقط در آخر سرچ، از علامت «~» بین کلمات مشابه یا هم معنی استفاده کنید:
web Design ~ web development
 

 فرمت فایل خود را مشخص کنید

اگر دنبال نتایجی هستید که به صورت PDF یا Word یا فرمتی خاص باشد، می توانید کلمه کلیدی، "Filetype”‌، و بعد فرمت مورد نظر خود را جلوی موضوع بنویسید: web design filetype.pdf
 

از Range استفاده کنید

فرضا می خواهید مطلبی را بین سال های 1940 تا 1950 جستجو کنید. کافی است به این صورت سرچ کنید:
president 1940-1950
 

 واضح بنویسید

اگر می خواهید گوگل دقیقا عین عبارتی که در باکس جستجو نوشته اید را پیدا کند (برای مثال «طراحی وب سایت»)، آن را داخل علامت نقل قول قرار دهید: "web design”‌.
 

معنای کلمات را بدانید

برای فهمیدن معنا، ریشه و حتی تلفظ واژه ها می توانید به گوگل پناه ببرید. کافی است به این صورت تایپ کنید:
define.apple
 

از ستاره استفاده کنید

فرض کنید ایده ای برای جستجو دارید اما دقیقا نمی دانید از چه کلیدواژه هایی باید استفاده کرد. برای این موارد می توانید از ستاره استفاده کنید. آن وقت جای ستاره، ترکیباتی از چند کلیدواژه اولیه ای که دارید قرار می گیرد. برای مثال cartoon * tutorials در در گوگل سرچ کنید. نتایجی که به دست می آید، چیزهایی مثل Cartoon Character IllustrationTutorials یا Cartoon Coloring Tutorial خواهد بود یعنی به جای ستاره، از ترکیبات مناسبی برای بهتر شدن نتیجه استفاده می کند.
 

 از صفحه Advanced Search استفاده کنید

اگر می خواهید مطلع شوید مردم ملبورن بعد از گل خداداد عزیزی چند بار اسم او را سرچ کرده اند، برای این کار می توانید به Advanced Search گوگل بروید و با انتخاب تنظیماتی، به راحتی این اطلاعات را به دست بیاورید، بدون اینکه نیازی به دانستن ترفندهای جستجو داشته باشید. غول گوگل، مرکب فرمانبر شماست!
اگر بلد باشید خوب و حرفه ای جستجو کنید، همه چیز بدون تلاش خاصی زیر یوغ شماست!
بسیاری از ما روزانه از سرویس ‌های مختلف گوگل از موتور جستجو گرفته تا سرویس جی‌ میل و غیره استفاده می‌ کنیم اما گوگل قابلیت ‌های بعضا جالبی را به صورت مخفی در دل سرویس‌ های مختلف خود قرار داده که با چند مورد از بهترین ‌های آنها آشنا خواهید شد.
 

Askew

عبارت askew را در موتور جستجوی گوگل تایپ کرده و کلید Enter را به فشارید تا کل صفحه کج شود!
 

Google را به دور خود بچرخانید

وارد گوگل شوید ، سپس عبارت ز را تایپ  کرده و دکمه  Enter یا گزینه Search را انتخاب کنید. با این عمل می بینید کهGoogle ، تمام صفحه را یک دور کامل میچرخاند.
 
 

موزیک ریتمیک در Google Translate

وارد سرویس ترجمه گوگل شده و سپس زبان را بر روی آلمانی تغییر دهید، پس از آن عبارت نامفهوم زیر را در آن کپی کنید و بر روی دکمه خواندن متن که به شکل بلندگو در گوشه پایین باکس متنی قرار دارد کلیک کنید:
pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk pv zk bschk pv zk pv bschk zk pv zk bschk pv zk pv bschk zk bschk pv bschk bschk pv kkkkkkkkkk bschk bschk bschk

ASCII

در موتور جستجوی گوگل عبارت ascii art را وارد کنید تا لوگوی گوگل با کارکترهای Ascii نمایش داده شود.
 

Recursion

کلمه Recursion را در گوگل تایپ کنید سپس گوگل جمله معروف did you mean recursion را نمایش دهد. در صورتی که دیکته هر دو لغت وارد شده توسط شما و آنچه گوگل پیشنهاد می دهد یکسان است. Recursion در دنیای کامپیوتر مفهوم خاص خود را دارد و به معنای روشی است که راه حل یک مشکل بستگی به حل مشکل کوچکتر مرتبط با آن را دارد.
پک من

PacMan

پروژه "پک ‌من" گوگل که در روز تولید این بازی معروف در صفحه اول گوگل قرار گرفت و مردم ساعت ‌ها از وقت خود را در محل کار و منزل برای این بازی تلف کردند برای همیشه از طریق آدرس google.com/pacman در دسترس است.
 

Zerg Rush

در گوگل عبارت Zerg Rush را تایپ کنید تا شاهد حمله زرگ ‌ها برروی صفحه گوگل باشید.
 
مشاوره رایانه
منبع: همشهری
کيو آر کد مطلب جهت استفاده در اندرويد
در گوگل حرفه ای جستجو کنید
دريافت برنامه هاي رمزينه خوان براي انواع سيستم عامل هاي تلفن همراه و تبلت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه