معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

کودکان و سرطان با طعم آلاینده های هوا

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۲۱ ب.ظ

اخبار , اخبار علمی , کودکان و سرطان

نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که عوامل محیط زیستی مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و نیز عفونت ها می تواند موجب گسترش تومورهای سرطانی خاص کودکان شود.
محققان دانشگاه نیوکاسل انگلیس یک تجزیه و تحلیل علمی روی کودکان و جوانان ساکن شمال این کشور انجام دادند. این کودکان در سال های 1968 تا 2011 بابت ابتلا به تومورهای نوروبلاستیک تحت درمان قرار گرفته بودند.
تومورهای نوروبلاستیک که عمدتا در کودکان زیر پنج سال دیده می شود، سرطان های نوع خاصی سلول هستند که در تکامل سیستم عصبی در خارج از مغز و نخاع نقش دارد.
محققان در طول مطالعه 43 ساله خود در شمال انگلیس، در مجموع 227 مورد ابتلا به تومورهای نوروبلاستیک در کودکان را تشخیص دادند و متوجه شدند که موارد ابتلا به این تومورها در برخی سال های خاص سیر صعودی و در برخی سال ها روند نزولی داشته است، به این معنی که فاکتورهای کوتاه مدت همچون همه گیری آنفلوانزا و یا آلودگی هوا می تواند در این موارد دخیل بوده باشند.
محققان گفتند که عوارضی همچون آنفلوانزا می تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب بزند و برخی کودکان خاص را بیش از سایر کودکان در معرض خطر گسترش تومورها قرار دهد.
دکتر 'ریچارد مک نالی' از موسسه بهداشت و جامعه دانشگاه نیوکاسل که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: براساس تحقیق ما، تومورهای نوروبلاستیک در وضعیت های مینی اپیدمی که به لحاظ جغرافیایی گسترده هستند و نیز در برهه های زمانی خاص، رخ داده بودند.
وی افزود: یک فاکتور اولیه تاثیرگذار بر ابتلا به این تومورها می تواند با قرار گرفتن در معرض فاکتورهای محیط زیستی که در طول زمان تغییر می کنند، ارتباط داشته باشد. ما چنین یافته ای را به این معنی می دانیم که عوامل محیط زیستی کوتاه مدت می توانند به نوعی در ایجاد این تومورها دخالت داشته باشند.
پروفسور 'دبورا توئدل' استاد دانشگاه نیوکاسل نیز گفت که در شرایط عادی، سیستم ایمنی می تواند سرطان را تحت کنترل نگه دارد، اما ضعیف شدن این سیستم به سلول های سرطانی از جمله نوروبلاستوما اجازه گسترش می دهد.
همچنین تصور می شود که تغییرات ژنتیکی نیز کودکان را برای ابتلا به این سرطان مستعدتر سازد.
به گفته دکتر مک نالی، دلایل تشکیل تومورهای نوروبلاستیک هنوز مشخص نشده است اما احتمالا فاکتورهای ژنتیکی و محیط زیستی هردو در این زمینه نقش دارند.
 

اخبار , اخبار علمی , کودکان و سرطان

 
کارشناسان با استناد به این مطالعه، اجرای تحقیق گسترده تر ملی و یا بین المللی در این زمینه را ضروری می دانند.
نتایج این مطالعه در مجله Environmental Health منتشر شده است.
وجود یک توده یا برآمدگی غیرمعمول و اغلب در ناحیه شکم کودک از علائم ابتلا به تومورهای نوروبلاستیک است که باعث برجستگی در آن قسمت می شود. کودک ممکن است از احساس پری شکم، ناراحتی و یا درد شکایت کند که اثرات مستقیم وجود تومور در آن ناحیه است.
 
اخبار علمی - ایرنا

کيو آر کد مطلب جهت استفاده در اندرويد
کودکان و سرطان با طعم آلاینده های هوا
دريافت برنامه هاي رمزينه خوان براي انواع سيستم عامل هاي تلفن همراه و تبلت
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۱
امین جوانمرد تعداد بازدید: ۱۹۶۶

کودکان و سرطان با طعم آلاینده های هوا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه