معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

از آن جایی که یکی از راهبردهای بهره مندی از رویکرد سازه نگر در تدریس،استفاده از یادگیری مشارکتی می باشد،از این رو لازم دانستم تا برخی از نکاتی که می تواند به اجرای بهتر این راهبرد مدد رساند،در وبلاگ ذکر کنم . امیدوارم مورد استفاده همکاران عزیز قرار گیرد.

برخی از نکاتی که در اجرای بحث گروهی و یادگیری مشارکتی در کلاس درس باید به آن ها توجه کنیم:

1.قبل از شروع بحث های گروهی،در خصوص مطالب درسی،کمی اطلاعات به دانش آموزان داده شود.
2.در بحث گروهی،به چینش صندلی ها توجه شود. چینش دایره ای و U شکل می تواند مفید باشد.
3.برای هر گروه، یک سرگروه انتخاب می کنیم.سرگروه نباید لزوماً زرنگ ترین دانش آموز باشد.بلکه اگر زمان شناس و منظم باشد،کافی است.سعی شود سرگروه ها به مرور تغییر کنند تا حس حسادت در برخی دانش آموزان بروز نکند.
4.آموزگار باید به هر گروه،یک سری سؤال درباره موضوع مورد بحث بدهد تا در پایان بحث،از طریق سؤالات،ارزشیابی کند.
5.انتخاب«منشی گروه» برای یادداشت کردن عقاید گروه،می تواند مفید باشد.
6.دانش آموزان را با توانایی های مختلط در گروه ها پخش می کنیم تا دانش آموزان ضعیف، پیشرفت تحصیلی داشته باشند.

منبع جهت مطالعه بیشتر:روان شناسی تربیتی(نظریه و کاربست) اسلاوین

کيو آر کد مطلب جهت استفاده در اندرويد
در یادگیری مشارکتی و تشکیل گروه های کلاسی،به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟
دريافت برنامه هاي رمزينه خوان براي انواع سيستم عامل هاي تلفن همراه و تبلت
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۰
امین جوانمرد تعداد بازدید: ۹۶۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه