کانال های تلگرامی در حوزه تعلیم و تربیت
چند وقتی است که کوچ کردن از بستر وبلاگ ها به بستر تلگرام شروع شده است. به نظر می رسد تنها من مانده ام و چند نفر دیگر که هنوزم در وبلاگ می نویسیم. راستش را بخواهید وبلاگ را نمی توانم رها کنم. خاطرات خوبی را با وبلاگم دارم که نمی شود به راحتی فراموش کرد. مدتی است که مسئله ای ذهنم را به شدت مشغول کرده است. آن هم شیوه های ارزشیابی بر اساس نظام کیفی-توصیفی دوران دبستان است. کانال های تلگرامی در حوزه تعلیم و تربیت روز به روز گسترش می یابند و با هزاران کاربر عضو در آن کانال ها، به تبادل اطلاعات می پردازند. اما آیا تاکنون فکر کرده اید که این اطلاعات ارائه شده تا چه اندازه برای دانش آموزانتان مفید بوده و مبتنی بر اصول و مبانی نظام ارزشیابی توصیفی است؟
بگذریم از نمونه سوال های مدادکاغذی که با نام آزمون های عملکردی به خورد ملت می دهند!
بگذریم از طرح درس های مبتنی بر حوزه رفتارگرایی که با نام تدریس نوین به خورد دانش آموزان می دهند!
بگذریم از جزوه هایی که بدون ذکر منابع آن و کاملاً به صورت سرقت علمی، به خورد معلمان می دهند!
و بگذریم از اقدام پژوهی و درس پژوهی هایی که کلیشه ای بوده و کپی پیست هستند!
و...
بیاییم کمی با خود صادق باشیم...