معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1401
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات
  • ۷ تیر ۰۰، ۱۳:۲۳ - دوست
    عالی

ویژگی های معلم موفق و شهابی

دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۸ ب.ظ

نویسنده :  نادر پور رحمتی 

مدرس برنامه شهاب شهرستان تالش، استان گیلان 

🔶باخصوصیات رشد و احتیاجات فراگیرندگان درهر یک از دوره های تحصیلی آشنا است.
🔶برمحتوای آموزشی وموضوع درسی که می خواهد تدریس کند،تسلط دارد.
🔶از روش هایی برای تدریس بهره می گیرد،که با موقعیت، نیازها و تجربیات دانش آموزان هماهنگ باشد.
🔶روند آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را با ارزشیابی های مستمر آشکار میسازد.
🔶برای ارزشیابی از آزمون هایی استفاده می کند که ضمن تشخیص ضعف های درسی دانش آموزان،آنها را با هم مقایسه نکند.
🔶اطلاعات درستی ازعملکرد شاگردان به آنها می دهد،تا آنان از حدود ومیزان فعالیت های درسی و آموزشی خود،آگاهی داشته باشند.
🔶از شیوه های متعددی درتدریس استفاده می کند و روش های مؤثرو راه حل های جدید رامی آموزد.
🔶توانایی یادگیری و بکاربستن دانش،مهارت،اصول و نتایج حاصل از تحقیقات روانشناسی در تدریس را دارد.
🔶قبل از شروع به تدریس ازخصوصیات جسمی و روانی دانش آموزان ومیزان آمادگی آنها برای یادگیری اطلاع حاصل میکند.
🔶درد و رنج دانش آموزان را می شناسد ودرحفظ اَسرار وجلب اعتماد واطمینان آنها میکوشد.
🔶مسایل ومشکلات دانش آموزان رابررسی می کند.
🔶با ایجاد جوی مناسب درکلاس و برقراری ارتباط صحیح درکلاس،به دانش آموزان آرامش می بخشد و اعتماد به نفس آنها راافزایش میدهد.
🔶مجموعه ای از برنامه ریزی ها،راهبردها واقدامات خود را به گونه ای درکلاس به کار می گیرد،تاآموزش های اوبه حداکثر کارایی واثربخشی برسد.
🔶موضوعات درسی او درهنگام تدریس ازساختاری اصولی ومنطقی برخوردار است.
🔶تمامی تلاش خود را درفعال نگه داشتن دانش آموزان به کار میگیرد.
🔶از روش پرسش و پاسخ درجلب توجه شاگردان به موضوع درس وبحث های کلاسی بهره میگیرد.
🔶جو کلاس او به گونه ای است که توانمندی، اطمینان،اعتماد به نفس وحضور فعال دانش آموزان را افزایش میدهد.
🔶در کلاس او دانش آموزان حق انتخاب دارند.
🔶رهنمود و راهبرد های او درکلاس درس،دقیق و مشخص است.
🔶به امور مربوط به تصمیم گیری درباره برنامه ریزی بویژه برنامه درسی علاقه مند است.
🔶شرایط ومسایل مربوط به برنامه درسی را به بهترین نحو به کار می گیرد،تا اهداف و نتایج مورد نظر تحقق پیدا کند.
🔶با توجه به نیازهای دانش آموزان و امکانات بومی و محلی،انعطاف ودگرگونی لازم رادر برنامه درسی ایجاد میکند.
🔶درحد امکان از پیچیدگی های برنامه درسی می کاهد وبر میزان انطباق آن باشرایط وموقعیت های یادگیری دانش آموزان می افزاید.
🔶خلاق است و میتواند مسایل و مشکلات یادگیری دانش آموزان رابا ابداع روش های تدریس و تهیه و تدارک وسایل آموزشی به خوبی حل وفصل کند.
🔶خیلی سریع و آسان می تواندبا دانش آموزان ارتباط برقرار کند وجو کلاسش رامطلوب و آماده برای یادگیری نگه دارد.
🔶درکلاس درس بسیار حساس است وبطور قاطع و جدی عمل میکند.
🔶فرایند پاداش وتنبیه رابه صورت هنرمندانه و در شرایط و موقعیت های مناسب به کار میگیرد.
🔶فعالیت ها و مهارت ها متعددی را در کلاس ترتیب می دهد،تا از بی انضباطی ورفتارهای نامطلوب شاگردان پیشگیری کند.
🔶براحتی می تواند بر اوضاع و احوال کلاسش مسلط شود،کمبودها ومشکلات شاگردان رابشناسد و راه حل های مناسی ارائه دهد.
🔶با به کارگیری فنون و روش های مناسب، فرایند یاددهی- یادگیری رابا تجربیات ونیازهای دانش آموزان هماهنگ میسازد.
🔶کلاس او همواره کلاسی بانشاط و با طراوت است و دانش آموزان اواز اطمینان، آرامش و اعتماد به نفس کافی برخوردارند.
🔶روش تدریس اوبا اصول و اهداف آموزش و پرورش و ویژگی های دانش آموزان هماهنگ است.
🔶علاوه برتسلط دررشته خود،به کارش علاقه مند است.
🔶در کارخود انگیزه و اعتمادبه نفس دارد.
🔶بادانش آموزان دلسوز وصمیمی است وخلاقیت آنان را افزایش میدهد.
🔶به نکات ظریف وحساس روانشناسی«تربیتی و یادگیری»به طوردقیق توجه دارد.
🔶دانش آموزان را باهم مقایسه نمی کند، بلکه به توجه به تفاوت های فردی آنها را یاری میدهد.
🔶دانش آموزان را به یادگیری مجبور نمی کند،بلکه موقعیت های یادگیری راطوری تنظیم می کند که آنها با رغبت در یادگیری شرکت کنند.
🔶با ایجاد انگیزه، زمینه همکاری دانش آموزان را درمسایل متفاوت فراهم می آورد.
🔶از قبل برنامه و آمادگی لازم رابرای اداره کلاس و تدریس دارد.
🔶با دادن اطلاعات مناسب به دانش آموزان، آنها را در رفع موانع و مشکلات خود یاری میدهد.
🔶روش های تنبیهی را بلافاصله پس ازمشاهده ی عمل خلاف در کلاس به کار می گیرد،تا دانش آموز خاطی به ارتباط بین عمل خود و نتیجه آن پی ببرد.
🔶پیوسته از راه حل های ابتکاری و مدبرانه در برخورد با مسایل غیر منتظره و ناگهانی بهره میگیرد.
🔶همیشه از تجارب و اطلاعات همکاران خود استفاده میکند.


 

کيو آر کد مطلب جهت استفاده در اندرويد
ویژگی های معلم موفق و شهابی
دريافت برنامه هاي رمزينه خوان براي انواع سيستم عامل هاي تلفن همراه و تبلت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه