کتاب کاربرد هوش های چند گانه در کلاس درس
چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۲۰ ب.ظ
معلمان
به خوبی از این حقیقت آگاهند که کلاس پر ازدانش آموزانی است که با یکدیگر
در روش ها ی متفاوت فرق دارند. هر دانش آموز از یک فرهنگ متفاوت می آید.
پیش زمینه فرهنگی و اقتصادی هر یک سطوح متفاوتی از علاقه ،روش های متفاوت
ابراز وجود و نقاط ضعف متفاوت را ایجاد می کند.
گاردنر
می گوید این خیلی مهم است که معلم تفاوتهای فردی میان دانش آموزان را خیلی
جدی بگیرد آگاهی از تئوری هوش های چندگانه معلمان را بر می انگیزد تا روش
های متفاوتی برای کمک به همه دانش آموزان کلاسشان بیابند .معلم باید آگاه
باشدهر دانش آموز نیمرخ هوشی منحصر به فرد خودشرا دارد که می تواند بر
یادگیری دانش آموز تاثیر بگذارد.
اما
یک معلم چگونه باید با چنین کلاس متنوعی مواجه شود؟ در کلاس های سنتی با
دانش آموزان به صورت یک گروه مشابه بر خورد می شد و تمرینات مشابهی به همه
دانش آموزان داده می شد و انتظار داشتند در زمان یکسان جواب مشابهی تولید
شود،از دانش آموزان انتظار می رفت طی یک زمان محدود و یکسان دانش ارئه شده
به وسیله معلم را فرا گیرند و اکثر دانش رسمی با استفاده از زبان و تحلیل
ریاضی منطقی ارائه می شد و به وسیله ی روش های محدود و آزمون های مکرر
مورد ارزیابی قرارمی گرفت که به موجب آن بهترین نمره به دانش آموزی اختصاص
داده میشد که بالاترین توانایی را برای محفوظات داشت.
از
نظر گاردنر هوش های چند گانه ای که می تواند در یادگیری بخصوص در کلاس درس
نقش زیادی در یادگیری و آموزش دانش آموزان داشته باشد به شرح زیر می
باشد.